Amazon Online Arbitrage Nedir?
Amazon depolarına gönderilen ürünler online arbitraj yaparak satılabilir. Arbitraj, terimsel anlamıyla bir ürünün ucuz satıldığı bir pazardan satın alıp, daha pahalı olan bir pazarda satmak demektir. Arbitraj fiyat farklılıklarından doğan alıp satma işlemdir.
Online Arbitraj Nedir?
Ürünü perakende mağazasından bizzat almak değil e-ticaret kanallarıyla toplu veya tek ürün alarak yapılan işleme online arbitraj denir.
Amazon’da Online Arbitrajın Avantajları:
- Ürün bir tanede alınabilir, yüzlerce de alınabilir.
- Ürünü satıcısından sipariş edilir Amerika’daki anlaşmalı depolara gönderilir ve satışa başlanır.
- Amazon FBA üzerinden satış yapıldığı için depolama, kargo, paketleme gibi prosedürler Amazon tarafından yapılır.
- Ürünün satışından sonra ücret maksimum 1 ay içerisinde hesaba yatırılır.
- Amazon’da ürünlerin sergilendiği tüm ürünler online arbitraj yapılır.
- Ürün iadeleri ile uğraşılmaz. FBA iade ile ilgilenir.
- Amazon Online Arbitraj kargo fiyatları çok daha uygundur.
- Kargo ücretlerini Amazon’a uygun fiyatlarla ve belli bir sürede ödenebilir.
Amazon Online Arbitraj
Satıcının ucuza bulduğu bir ürünü amazon mağazasında sergiler. FBA aracılığıyla Amazon’un depolarında stoklar ve yine online olarak satışını gerçekleştirir. İşlem sırası şöyledir.
- Satıcı ürünü bir e-ticaret sitesinden alır.
- Kendi Amazon’daki mağazasında listeler.
- Ürünü Amazon depolarına kargo ettirir.
- Satıcı Amazon deposundaki ürününü yine Amazon üzerinden satışını gerçekleştirir.
- FBA hizmetini kullandığı için diğer depolama, paketleme, kargolama ve hatta iade işlemlerinde Amazon FBA devrededir.
- Günümüzde yaygınlaşmaya başlayan online arbitraj ile satış işlemi Amazon’un FBA ve diğer imkânları sayesinde hem çok daha güvenli hem de hızlı yapılabilmektedir.
Online Arbitraj Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Ürünün faturası olmalıdır
- Ürün orijinal olmalıdır.
- Amazon mağazasında listeleniyor olmalıdır.
- Satıcı Amazon’dan FBA hizmetini alıyor olmalıdır.
Online Arbitrajın Perakende Arbitraj’dan Farkı Nedir?
Perakende Arbitrajda ürünleri bizzat perakende satıcısından ( mağazasından) alarak kendi ayarladığınız depolarda tutarak satışını gerçekleştirmektir. online arbitraj ise e-ticaret kanallarıyla gerçekleşir. Amazon’da en çok tercih edilen satış yöntemi perakende arbitraj ( retail arbitrage) olsa da online arbitrajın satıcıya getirileri daha çoktur. Amazon’da hazır olan ürün listelerinin online satışı olduğu için oldukça pratik, hızlı ve sonuç odaklı bir satış yöntemi olması tercihleri artırmaktadır.
Amerika’da anlaşmalı depoda duran ürüne Amazon barkodu bastırılıp Amazon’un FBA deposuna gönderilir. Ürün bir adet de olsa onlarca adet de olsa aynı işlem uygulanır. Amazon depolarında bekleyen ürün Amazon mağazamızda satış ürünü olarak listelenir. Ürün satıldıkça Amazon, FBA hizmeti kanalıyla alıcısına gönderir.
Online Arbitrajın Bir Diğer Önemli Farkı
Ürünlerin markalı, satış oranları yüksek olan ve reklam maliyetlerine ihtiyaç duyulmadan satılan ürünler olması nedeniyle daha kârlı olmasıdır. (Örneğin z marka starwars oyuncak gibi) Bu noktada Amazon FBA’den farklıdır. Amazon FBA (private label) de ürünler sıfırdan satıcının kendi markası ve etiketiyle satılır (örneğin x firması olarak özel tasarımlı tütsülük ve tütsü takımı x ürünü gibi).
Türkiye ve Orta Doğu’da en büyük elektronik markalarından bir tanesinin Ana Bayisi olduk. Ayrıca dünya genelinde de 37 bayiliğimiz bulunmaktadır. Yakın bir süreçte Türkiye ve Orta Doğu’da ana bayiliğimizle alt bayilikler vermeye başlıyoruz. Yazdığım reklam yazılımımla da Türkiye’de büyük markalara reklam desteği vermeye devam ediyoruz. Sizlerde bu ayrıcalıklı Amazon satış sürecine girmek için bizimle iletişime geçebilir, otomasyon ve reklam hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.