Amazon Reklam Desteği Satışları Artırır Mı?
Amazon sponsorlu ürün reklamı çeşitli reklam türlerini bir araya getirip güçlü bir sonuç almayı amaçlamaktadır. Amazon reklam çözümleri arasından; Sponsored Products ile ürününüzü müşterilere tanıtabilirsiniz.
Amazon’da Reklam Vermeye Hazırlanmak
Amaç müşterilere en iyi alışveriş deneyimini sunmaktır ve bunu sunmak için, ilk reklamınızı oluşturmadan önce denemeniz gereken birkaç adım vardır. Bu kurallar, reklam performansınızın üzerinde anlamlı bir etki yaratmak ve reklam hedeflerinize ulaşmak için yardımcı olacaktır. Yeni başlayan reklam verenlere Amazon’da satışa çıkardıkları ürünleri müşterilerin keşfetmesine ve satın almasına yardımcı olabilmek için Sponsored Products kullanılmalıdır.
Otomatik hedefleme sayesinde, manuel anahtar kelime ya da ürün hedefleme özelliğini de kullanabilirsiniz. Sponsored Products reklamları, bilgisayar ve mobil cihazlarında gerçekleşen alışveriş sonucunda ve ürün detay sayfasında görünür. Yalnızca reklama tıklandığı zaman ödeme yapmanız istenir ve bir tıklama için ne kadar teklif vermek istediğinizi seçmeyi siz üstlenirsiniz.
İlk Sponsorlu Reklam Kampanyası Oluşturma
İlk kampanyanızı oluşturmak istiyorsanız reklam konsolundaki “Reklam” sekmesine tıklayın ve ardından “Kampanya oluştur” kısmına tıklayın. Ardından, Sponsored Products kampanyanızı başlatmak için yapmanız gerekenler; öncelikle satışını yapmış olduğunuz ve reklam vermek istediğiniz ürünü seçin, daha sonra kampanyanıza bir isim verin (kampanyanızı kolay bir şekilde bulabilmek için basit bir isim tercih edin), son olarak istediğiniz bütçeyi belirleyin. Örneğin; pazarlama yaptığınız yer Amerika Birleşik Devletleri ise sizden istenilen minimum günlük bütçe miktarı 10 dolardır. Aynı şekilde pazarlama yeriniz Türkiye ise sizden istenilen minimum günlük bütçe miktarı 85 TL dir.
Bir diğer adım ise sürenizi seçmektir. Ürünlerinizin müşterilerin aklında kalıcı olmasını sağlamak ve alışveriş trendlerinin altına düşmemek için kampanyalarınızı yayınlarken bitiş tarihi eklemeden yayınlayın. Amazon, otomatik hedefleme kampanyalarınız için kullandığınız alışveriş terimlerini otomatik olarak güncellemektedir. Bu sayede yıl içindeki satış istatistiklerine ve diğer değişikliklere ulaşabilirsiniz.
Son olarak kampanya için hedeflediğiniz türü seçin. İlk olarak Sponsored Products kampanyanızı otomatik hedefleme ile başlatın. Reklamlarınızı alışveriş sorgulamasıyla eşleştirmesi için işini Amazon’a bırakın. Bu eşleştirmeler, ürünlerinize ait teknik bilgilere dayanır ve değişmekte olan alışveriş trendleri doğrultusunda düzenli olarak güncellenmektedir.
Reklamın Satışlara Etkisi
Firmaların, satışları arttırma durumları karşısında, reklama başvurmak geçerli bir nedendir. Firmalar, pazarlama ile ilgili bütün amaçlar için reklama başvurmaktadır. Üstelik reklama başvurmadan önce toplumsal analizler de yapılmalıdır. Bir sürü firma, toplumsal analizler doğrultusunda, reklam kampanyalarının yürütülmesi gerektiğine karar vermektedir.
Firmanın ürün ve hizmetlerinin yeteri kadar tanınmaması, ürün ve hizmet özelliklerinin bilinmiyor olması, markalar hakkında tedarikçilerin bilgi sahibi olmaması, pazarlama yerinde benzer ürün, hizmet veren firmaların varlığı ve bunların sebep olduğu riskler, reklam yapılmasının gerekli olduğunu ortaya çıkaran bazı nedenler olmaktadır. Bu sebeple, reklamın satışlar üzerinde büyük etkisi vardır. Sadece satış üzerinde de değil, firmanın bütün amaçları için her yönden etkilidir.
Türkiye ve Orta Doğu’da en büyük elektronik markalarından bir tanesinin Ana Bayisi olduk. Ayrıca dünya genelinde de 37 bayiliğimiz bulunmaktadır. Yakın bir süreçte Türkiye ve Orta Doğu’da ana bayiliğimizle alt bayilikler vermeye başlıyoruz. Yazdığım reklam yazılımımla da Türkiye’de büyük markalara reklam desteği vermeye devam ediyoruz. Sizlerde bu ayrıcalıklı Amazon satış sürecine girmek için bizimle iletişime geçebilir, otomasyon ve reklam hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.