Amazon’da Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşılır?
Amazon aslında insanların ilk zamanlarda ufak tefek eşyalar satarak ticarete atıldığı bir sitedir. Şimdilerde küçük eşyadan tutun büyük eşyalara yazılım ve oyunlara kadar her şey satılmaktadır. Sadece satmak ile de kalmıyor site kendi ürünlerini de üretip satıyor. Amazon sadece bu özelliği ile bilinmiyor dünyanın en büyük bulut altyapı hizmetleri sağlayıcısı olması ile biliniyor. Amazonun büyük gelişmiş ülkelerde de ayrıcalıklı farklı farklı siteleri bulunmaktadır. Sitenin her ülkede o ülkenin kendi anadilini sunar.
Gönderim yönünden de sıkıntı yaşatmayan bu site Türkiye için kolay gönderim yolları sunmuştur. Amazon’un en son yaptığı gelişmiş ürünlerden biri elektronik kitap okuyucusunu piyasaya çıkarmak oldu. Bu ürün şirketin en çok tercih edilen ve alınan 3 ürün arasında yerini almıştır. Bu ürün içinde çok fazla kitap bulunduran bir üründür. Dünyaca ünlü bu sitenin logosu da bize her şeyi bulundurabildiğini anlatmaktadır.
Amazon’da Hedef Kitle Nasıl Yapılır ve Analiz Edilir?
Amazon gibi e-ticaret sitelerinin amacı çok fazla satış yapmak ve tercih edilmektir. Bu sebeple satış yapabilecek her yolu denemektedirler. Ürünleri satmak ve iyi aynı zamanda çok satan olmak için belli bir topluluğun dikkatini çekmek ve ürüne yönlendirmek gerekir. Bu amaç için siteler ve bazı şirketler sıkı çalışmalar yapmakta ve bunu kolay hale getirmeye çalışmaktadır.
Ulaşmamız gereken hedef kitleye ulaşmayı sağlamak daha az bir ücret demek ve daha çok satış yapmak demektir. Tüm bunları yaptıktan sonra nerede doğru şekilde yayınlayacağımız öğrenilmeli ve ona göre yayınlanmalıdır. Bu şekilde daha kolay olarak hedef tüketici kitlesine ulaşabiliriz.
Hedef Kitle Analizi Nasıl Yapılır ve Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşılır?
Bu analizi doğru şekilde yapmak iyi bir şekilde reklam yapmanızı da sağlar. Bu süreç ne kadar kolay ve yapılabilir gözükse de zor ve zahmetli bir iştir. Satış yapmak istediğiniz ürün için çok detaylı bir içerik bilgisi vermeniz gerekmektedir. Ürünün tüketiciye nasıl katkılar ve iyi etkilerde bulunacağı onu nasıl etkileyeceği ile ilgili bilgiler verilmelidir. Bunlar doğru şekilde yapılmaz ise bizi zahmetli bir süreç beklemektedir. Peki, nasıl yapılmalı derseniz daha önceden belli bir satış yaptıysanız belli bir kitleniz var demektir.
Onları inceleyerek doğru kararlar alabilirsiniz. Elinizde mevcut bir kitle varsa onlar hakkında bilgi toplamak daha kolay olacaktır. Bunları yaptıktan sonra hedef kitleyi tanımak ve isteklerini bilmek gerekir. İstekleri ve tükettikleri ürünler farklı ise onları alanlara ayırıp daha detaylı incelemelisiniz. Bu şekilde tüketilen ürün için daha detaylı ve doğru bilgiler yazarak uygun bir fiyat listesi yapabilirsiniz.
Daha sonra ürünü alan satıcının ürün hakkında hayatında nelerde kolaylık sağladığını belirtilmesi gerekir. Daha fazla tüketiciye ulaşmak içinde farklı satıcıların kitlesine ulaşmak ve onların ilgisini çekecek detaylandırmalar yapmak gerekir. Bu şekilde çok ve doğru tüketicilere ulaşabilirsiniz.