Amazon’da Satış Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Dünya genelinde tanınmış, popülerlik kazanmış ve bol kazanç sağlayan e-ticaret sitesi olan Amazon kendine özgü algoritması ile satıcılar için eşi ve benzeri olmayan bir pazardır. Bunun yanında internet üzerinden alışveriş yapan birçok kişinin tercih etmiş olduğu bu platform çok fazla ürün satışı gerçekleştirmektedir.
Amazon Ürün Satışı
Günümüzde ABD’de insanlar tarafından yapılan, internet alışverişlerinin yarısı Amazon’dan yapılmaktadır. Buna bağlı olarak baktığımı zaman, amazon her saniyede ortalama olarak 75$ kazanıyor. Bunun yanında sürekli artış gösteren rakamlara göre, Amazon bünyesinde 12 milyondan daha fazla ürün ve de 2 milyon civarında da satıcı bulundurmaktadır.
Genel olarak bu kadar fazla sayıda talep gören bu platformda satıcıların arasında kıyasıya bir rekabet olmaktadır. Tüm bu rekabet ortamından başarılı bir satıcı olarak sıyrılmak ve Amazon’da karlı bir şekilde satış yapmak için dikkat edilmesi gereken birçok farklı noktalar bulunmaktadır.
Amazon’da Başarılı Olmak
Amazon’da başarı sağlamak ve karlılık elde etmek için dikkat edilmesi gereke yöntemler ve kurallar bütünü bulunmaktadır. Bu durumda da genel itibarı ile amazon satıcılarının izlemesi gereken kurallar şunlardır:
- Hangi ürünü hangi kitleye satmanız gerektiğini bilmelisiniz.
- Amazon’da satmak istediğiniz ürünlere uygulanan komisyon oranları, kargolama ve tedarikçi ödemeleri gibi maliyet hesaplamalarınızı detaylı ve doğru bir şekilde yapmalısınız.
- Satacağınız ürünleri doğru seçmelisiniz.
- Ürün açıklamanızı ve ürününüzle ilgili olan tüm detayları çok doğru şekilde girmeli ve müşterilerinizin ürünlerinizi çok rahat bir şekilde bulmasını sağlamalısınız.
Amazon; müşterilerin satın almış oldukları ürünlerin kargo sürelerini çok önemsiyor ve bu konuda hassas davranıyor. Buna bağlı olarak satış sonrası süreçte hızlı ve güvenilir teslimat yapılmalıdır.
Stoklarınızda tükenmiş olan bir ürünü sattığınız zaman, Amazon tarafından mağazanız kapatılması tehlikesine girmektedir. Bu yüzden, Amazon ile bu durumu yaşamamak adına, ürünlerinizin stok kontrolünü çok iyi ve detaylı bir şekilde yönetmelisiniz.
Çok fazla sayıda tedarikçi ile iletişime geçmek size çok büyük avantajlar sağlamaktadır. Farklı özellikte tedarikçiler ile çalışmak, piyasada oluşan tüm fiyatlar hakkında bilgi sahibi olmanızı ve ürününüzü en doğru şekilde fiyatlandırmanızı sağlayacaktır.
Amazon’da anahtar kelimenizi çok doğru bir şekilde seçmek sizi bir adım daha ileriye taşımaktadır. Amazon’da ürün seçiminizi yaparken, anahtar kelimelerin ne kadar kişi tarafından arandığından daha çok, belirlenen anahtar kelimelerin ile ne kadar oranda satış yapıldığına dikkat edilmelidir.
Amazon’da Müşteri Memnuniyetinin Önemi
Amazon’da başarılı olabilmek için dikkat edilmesi gereken en önemli durumlardan biri de müşteri ilişkileri olmaktadır. Bu durumda müşteriler bir ürün ile ilgili sorun yaşadığı zaman, bu süreçte onunla yakından ilişki kuracak ve yardımcı olacak kişilerin olması gerekmektedir. Bu durum müşteri memnuniyeti açısından Amazon için son derece önemlidir. Müşteriler sorunlarını Amazon’a iletmeden sorun çözülmeli ve yansıtılmamalıdır. Sorun Amazon’a iletir ve Amazon tarafından da haklı bulunur ize; mağaza puanınız anında düşmektedir.
Dünya genelinde tanınmış, popülerlik kazanmış ve bol kazanç sağlayan e-ticaret sitesi olan Amazon kendine özgü algoritması ile satıcılar için eşi ve benzeri olmayan bir pazardır. Bunun yanında internet üzerinden alışveriş yapan birçok kişinin tercih etmiş olduğu bu platform çok fazla ürün satışı gerçekleştirmektedir.
Amazon Ürün Satışı
Günümüzde ABD’de insanlar tarafından yapılan, internet alışverişlerinin yarısı Amazon’dan yapılmaktadır. Buna bağlı olarak baktığımı zaman, amazon her saniyede ortalama olarak 75$ kazanıyor. Bunun yanında sürekli artış gösteren rakamlara göre, Amazon bünyesinde 12 milyondan daha fazla ürün ve de 2 milyon civarında da satıcı bulundurmaktadır.
Genel olarak bu kadar fazla sayıda talep gören bu platformda satıcıların arasında kıyasıya bir rekabet olmaktadır. Tüm bu rekabet ortamından başarılı bir satıcı olarak sıyrılmak ve Amazon’da karlı bir şekilde satış yapmak için dikkat edilmesi gereken birçok farklı noktalar bulunmaktadır.
Amazon’da Başarılı Olmak
Amazon’da başarı sağlamak ve karlılık elde etmek için dikkat edilmesi gereke yöntemler ve kurallar bütünü bulunmaktadır. Bu durumda da genel itibarı ile amazon satıcılarının izlemesi gereken kurallar şunlardır:
Hangi ürünü hangi kitleye satmanız gerektiğini bilmelisiniz.
Amazon’da satmak istediğiniz ürünlere uygulanan komisyon oranları, kargolama ve tedarikçi ödemeleri gibi maliyet hesaplamalarınızı detaylı ve doğru bir şekilde yapmalısınız.
Satacağınız ürünleri doğru seçmelisiniz.
Ürün açıklamanızı ve ürününüzle ilgili olan tüm detayları çok doğru şekilde girmeli ve müşterilerinizin ürünlerinizi çok rahat bir şekilde bulmasını sağlamalısınız.
Amazon; müşterilerin satın almış oldukları ürünlerin kargo sürelerini çok önemsiyor ve bu konuda hassas davranıyor. Buna bağlı olarak satış sonrası süreçte hızlı ve güvenilir teslimat yapılmalıdır.
Stoklarınızda tükenmiş olan bir ürünü sattığınız zaman, Amazon tarafından mağazanız kapatılması tehlikesine girmektedir. Bu yüzden, Amazon ile bu durumu yaşamamak adına, ürünlerinizin stok kontrolünü çok iyi ve detaylı bir şekilde yönetmelisiniz.
Çok fazla sayıda tedarikçi ile iletişime geçmek size çok büyük avantajlar sağlamaktadır. Farklı özellikte tedarikçiler ile çalışmak, piyasada oluşan tüm fiyatlar hakkında bilgi sahibi olmanızı ve ürününüzü en doğru şekilde fiyatlandırmanızı sağlayacaktır.
Amazon’da anahtar kelimenizi çok doğru bir şekilde seçmek sizi bir adım daha ileriye taşımaktadır. Amazon’da ürün seçiminizi yaparken, anahtar kelimelerin ne kadar kişi tarafından arandığından daha çok, belirlenen anahtar kelimelerin ile ne kadar oranda satış yapıldığına dikkat edilmelidir.
Amazon’da Müşteri Memnuniyetinin Önemi
Amazon’da başarılı olabilmek için dikkat edilmesi gereken en önemli durumlardan biri de müşteri ilişkileri olmaktadır. Bu durumda müşteriler bir ürün ile ilgili sorun yaşadığı zaman, bu süreçte onunla yakından ilişki kuracak ve yardımcı olacak kişilerin olması gerekmektedir. Bu durum müşteri memnuniyeti açısından Amazon için son derece önemlidir. Müşteriler sorunlarını Amazon’a iletmeden sorun çözülmeli ve yansıtılmamalıdır. Sorun Amazon’a iletilir ve Amazon tarafından da haklı bulunur ise; mağaza puanınız anında düşmektedir.
Türkiye ve Orta Doğu’da en büyük elektronik markalarından bir tanesinin Ana Bayisi olduk. Ayrıca dünya genelinde de 37 bayiliğimiz bulunmaktadır. Yakın bir süreçte Türkiye ve Orta Doğu’da ana bayiliğimizle alt bayilikler vermeye başlıyoruz. Yazdığım reklam yazılımımla da Türkiye’de büyük markalara reklam desteği vermeye devam ediyoruz. Sizlerde bu ayrıcalıklı Amazon satış sürecine girmek için bizimle iletişime geçebilir, otomasyon ve reklam hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.