Amazon’da Satış Yapmak İçin Gerekli Olan Yetkinlikler
Geçerli bir mersis numarasına sahip, Türkiye vergi numarası bulunan, e-posta hesabı, banka hesabı ve kredi kartına sahip olan herhangi bir şirketin Amazon’da satış yapması uygundur. Şahıs şirketlerine sahip olanlar T.C kimlik numarasının yanında vergi levhalarında yazan şirket vergi numaralarını da bildirmeleri gereklidir. Kredi kartı, satıcının hesap bakiyesi yetersiz kaldığında Amazon satış ürünlerini tahsil etmek için kullanılır. Amazon, satıcıların ürünlerini satmaya yarayan bir programdır.
Amazon’da Hangi Ürünler Satılır?
Bilgisayar ve bilgisayar aksesuarları, elektronik eşyalar, aksesuarlar, bebek bakım ürünleri, mutfak ve ev malzemeleri, eğlence sistemleri, fotoğraf makinesi ve fotoğrafçılık ile ilgili çeşitli ürünler, kitaplar, kişisel bakım aletleri ve kişisel bakım ürünleri, sağlık ürünleri, güzellik ürünleri, ofis ve kırtasiye ürünleri, oyun konsolları ve video oyunları, oyuncaklar ve çocuk oyunları, spor ve outdoor ürünleri, telefon ve telefon aksesuarları, gıda ürünleri gibi çeşitli ürünler satışa sunulmaktadır. Ayrıca bebek ürünleri, oyuncak ve çocuk oyunları, kişisel bakım ürünleri kategorilerinde müşteri memnuniyetinin artması ve müşterinin güvenmesi, kalite standartlarının sağlanması için bu kategorideki ürünlerin satışına başlanmadan önce onay almak gerekebilir.
Kayıt ve Hesap Açma
Hesap açabilmek için aşağıdaki bilgiler Amazon şirketi ile paylaşılmalıdır.
- Kredi kartı
Aktif olan ve kullanım süresi dolmamış bir kredi kartı.
- Telefon Numarası
Ülke koduyla aktif olan, geçerli bir telefon numarası.
- Firma Kayıt Bilgileri
İşletme bilgileri ve adres istenilmektedir. Yani işletmenin türü, mersis numarası ve şirket vergi numarası ile kayıtlı bir iş adresinin bilgileri.
- Birincil İrtibat Kişisi Bilgileri
Birincil irtibat kişisi yani hesap sahibinin kendisi, kayıtlı olan satıcı veya şirket içerisinde hesap sahibinin adına Amazon’da satıştan sorumlu olan kişidir. Bu kişi; hesap sahibinin adına kayıt bilgilerini sağlayıp, ödeme ve iade gibi işlemleri başlatır ve bu kişinin Amazon hesabına erişimi de mümkündür. Birincil irtibat sahibi olan kişinin yapmış olduğu işlemler, hesap sahibince yapılmış sayılmaktadır. Sağlamanız Gerekenler;
Kimlik bilgileriniz (geçerli olan bir pasaport ya da kimlik belgesi kullanılabilir), doğum tarihi ve doğum yeriniz ve cep telefonu numaranız gereklidir.
- Banka Hesap Bilgileri
Son olarak kayıt işleminin tamamlanması için banka hesap bilgileri Amazon şirketi ile paylaşılmalıdır. Bu hesap, satışlardan elde edilen geliri almak için kullanılır.
Ürünler Amazon’a Nasıl Yüklenir?
Ürünleri listelemek için Amazon web sayfası ya da toplu listeleme araçları kullanılır. Ürünlerin Amazon kataloğunda mevcut olup olmadığına bağlı olarak, istenen bilgiler ve yükleme şekli değişir.
Hesap Nasıl Kapatılır?
Hesap açmak için uzun vadeli taahhüt istenmemektedir. Hesap kapatmak için de satıcı hesabı üzerinden Amazon ile iletişime geçilmelidir. İstedikleri zaman kapatılır.
Ödeme Nasıl Temin Edilir?
Amazon hesabına ilk ödeme, kaydolma işlemi gerçekleştikten 14 gün sonra yapılır. Sonraki süreçte ödemeler 14 günlük dönemler halinde alınır. Para transferi gerçekleştikten sonra 5 iş günü içinde hesabınıza aktarılır.
Türkiye ve Orta Doğu’da en büyük elektronik markalarından bir tanesinin Ana Bayisi olduk. Ayrıca dünya genelinde de 37 bayiliğimiz bulunmaktadır. Yakın bir süreçte Türkiye ve Orta Doğu’da ana bayiliğimizle alt bayilikler vermeye başlıyoruz. Yazdığım reklam yazılımımla da Türkiye’de büyük markalara reklam desteği vermeye devam ediyoruz. Sizlerde bu ayrıcalıklı Amazon satış sürecine girmek için bizimle iletişime geçebilir, otomasyon ve reklam hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.