Amazon’da Ürün Satarken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Dünya üzerinde en çok tanınan ve en büyük e-ticaret sitesi olan Amazon, kendine özel algoritmasıyla satıcıların odak noktası haline geldi. Sürekli artan satışları ve ürün çeşidiyle hem satıcılar için hem de alıcılar için eşsiz bir pazar. Bünyesinde 2 milyon civarında satıcı bulundururken ürün sayısı 12 milyonu aşmış durumda. Dünyanın bu en büyük pazarında durum böyle olunca, satıcılar arasında kıyasıya bir rekabet oluyor. İnternet üzerinden satış yapmak isteyenlerin ilk tercihi olan Amazon’da kazanç elde etmek için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunuyor.
Ürün Seçimi ve Hesaplamalar
İnternet üzerinden her gün binlerce ürün satılıyor. Amazon’da birbirinden çok farklı kültürlere ve zevklere sahip müşteriler bulunuyor. Hangi kitleye hangi ürünü satacağınıza doğru karar vermek yapılması gereken en önemli iş. Satmak istediğiniz ürünün komisyon oranı, kargo ücretleri gibi maliyetleri doğru hesaplamak sonradan yaşayacağınız kötü sürprizlerin önüne geçer. Kar ve zarar hesaplamalarının iyi yapılması emeğinizin boşa gitmemesi için önemlidir.
Ürünleri Hızlı Teslim Etme
Amazon’un en önem verdiği konu ürünlerin hızlı teslimatıdır. Bunun için geliştirmiş olduğu FBA ve Amazon Prime gibi hizmetler müşteri memnuniyeti odaklı çalışmaktadır. İnternetten alışveriş yapan kişileri en çok cezbeden şey hızlı ürün teslimatıdır. Alışveriş yapan kişilerden yüksek puanlar alıp rakipleriniz arasından sıyrılmak istiyorsanız hızlı ve güvenilir teslimat en önem verdiğiniz konu olmalı.
Birden Fazla Tedarikçi ile Görüşmek
Amazon’da öne çıkıp kazanç elde etmek için ürünlerin fiyatlandırmasını çok iyi yapabilmek önemlidir. Bunun için birden fazla tedarikçiyle görüşüp piyasa araştırması yapmak doğru fiyatlandırma açısından size yarar sağlayacaktır.
Doğru Anahtar Kelime Seçimi
Amazon’da satış yaparken doğru anahtar kelimeyi kullanmak sizi yukarılara taşıyacaktır. Ürün açıklamalarını yaparken kullandığınız anahtar kelimelerin, en çok aratılan kelimelerden biri olmasına dikkat etmelisiniz. Bu olay müşterilerin sizi fark etme olasılığını arttıracaktır.
Doğru Ürün Açıklamaları
Bu platformda ürün satışı yapabilmek istiyorsanız hem yazılı hem görsel açıklamaya özen göstermelisiniz. Ayrıntılı ve doğru bir ürün açıklaması, doğru bir görselle birleştiğinde müşterilerin ürününüze yönelmesine yol açıyor.
Müşteri İlişkileri
Amazon’un müşteri memnuniyetine verdiği önem çok büyüktür. Bunu kanıtlayan bazı hizmetleri şu şekildedir:
Amazon Prime üyelerine 2 günde kargo teslimatı sözü vermesi
FBA programı ile sadece satış sırasında değil sonrasında da oluşabilecek sorunları üstlenmesi.
Durum böyle olunca Amazon’da kazanç sağlayabilmeniz için dikkat etmeniz gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri oluyor. Müşteriniz sorununu Amazon’a iletmeden önce size iletmeli ve çözümleme yapmalısınız. Problem Amazon’a ulaşırsa mağaza puanınız düşebilir. Müşteri ilişkileri ile ilgili diğer önemli durum mesajlarına hızlı yanıt vermenizdir.
Amazon, müşterilerinize ne kadar hızlı ve ilgili davrandığınızı önemsiyor ve bu da mağaza puanınızı etkiliyor. Ayrıca ürün satışı sonrası müşterinin fikirlerini alıp geri dönüş yapmanızı sağlamak, size artı puan kazandıracaktır.
Türkiye ve Orta Doğu’da en büyük elektronik markalarından bir tanesinin Ana Bayisi olduk. Ayrıca dünya genelinde de 37 bayiliğimiz bulunmaktadır. Yakın bir süreçte Türkiye ve Orta Doğu’da ana bayiliğimizle alt bayilikler vermeye başlıyoruz. Yazdığım reklam yazılımımla da Türkiye’de büyük markalara reklam desteği vermeye devam ediyoruz. Sizlerde bu ayrıcalıklı Amazon satış sürecine girmek için bizimle iletişime geçebilir, otomasyon ve reklam hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.