Amazon’dan Yurtdışına Satış
Dünyanın en gelişmiş e-ticaret sitesi olan Amazon, bünyesinde çalışanlara her geçen gün yeni fırsatlar sunmaya devam ediyor. Amazon firması dünyada 16 çevrimiçi mağazada satış gerçekleştirir. Bu sayede bulunduğunuz yerden bağımsız olarak dünyanın her yerine ürün satışı gerçekleştirebilirsiniz. İşinizi uluslararası alanda geliştirip milyonlarca müşterinin sayfalarında görüntülenmek sanıldığı kadar zor değil. Amazon aracılığı kendinizi dünyaya tanıtabilirsiniz.
Uluslararası Ticarette Dikkat Edilmesi Gerekenler
Yeni bir pazar yerine girmeden önce bilmeniz gereken ilk konu işinizi oranın yerel dilinde yürütmeniz gerektiğidir. Yerel pazar yerinde yetkinlik almanız yurtdışında satış yapabilmeniz için zorunludur. Amazon, dil engellerini ortadan kaldırmak için çeşitli hizmetler sunmaktadır. Bunlardan en yaygın ve en basit olanı Seller Central Dil Değiştiricidir. Bu hizmet sayesinde tüm işlemlerinizi İngilizce olarak gerçekleştirebilirsiniz. Zaten tanıdık olduğunuz Amazon ara yüzü ile bu işi de kısa sürede öğrenecek ve satışlarınızı hız kesmeden devam ettirebileceksiniz. Başka pazar yerlerinde satış yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli konu, o ülkenin yasalarıdır. Vergi ve gümrük, fikri mülkiyet hakları, ithalat kontrolleri, paralel ihracat, çevre sağlık ve güvenliği ile ilgili gereklilikler iyice öğrenilmelidir. Bunun için araştırma yapılmalı ve uzmanından bilgi alınmalıdır.
Başka Pazarda Satış Yapmak
Yeni bir pazar yerinde satış yapmaya karar verdiğinizde yapmanız gereken ilk iş hangi ürünü satacağınızı belirlemek olacaktır. Bir ürün kendi ülkeniz içinde talep görebilir, fakat farklı bir kültür için yabancı olabileceğinden hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Diğer yandan farklı pazar yerlerinde bulunmayan değişik bir ürünle müşteri karşısına çıktığınızda, çok rağbet görebilirsiniz. Bunu anlamak ve satışlarınızı arttırmak için sabırlı olmak gerekir.
Bir veya iki ürünle pazara çıkmak yerine fazla sayıda ürünle çıkarsanız mağazanızın etkileşimi yüksek olacaktır. Böylece o bölgenin hangi tür ürüne daha çok talep gösterdiğini kolaylıkla anlayabilirsiniz. Hedef pazar yerinizde öne çıkan markaları ve en çok satan ürünleri inceleyin. Müşteri yorumlarını dikkate almak sizi amacınıza daha hızlı ulaştıracaktır.
Yeni Pazarlarda Satış Yaparken Çıkabilecek Ek Maliyetler
Ürünlerinizi başka bir pazar yerinde satarken çıkabilecek ek maliyetler aşağıda listelenmiştir. Bunları titizlikle hesaplamak zarar etmenizi önleyecektir.
- Başka ülkelerdeki müşterilere kargolama yaptığınızda çıkan gönderi maliyetleri
- Yerel para biriminizde ödeme alabilmek için döviz kuru dönüştürme maliyetleri
- Harçlar ve vergiler
- Ürün lojistiği ile ilgili iade gönderim maliyetleri
- Yerel dilde hizmet vermek için kullandığınız müşteri dil desteği maliyetleri
Yurtdışı Satışı Ek Bilgiler
Amazon reklam araçlarını kullanarak belirlediğiniz bütçe dahilinde reklam verebilirsiniz. Bu sayede başka internet sitelerindeki müşterilere sizin ürünleriniz gösterilir ve kazanç elde etme olasılığınız büyük ölçüde artar.
Başka pazarlarda finansal hesaplarınızın kontrolünü bizzat kendiniz yapmak isterseniz o ülkede bir banka hesabı açmanız gerekmektedir. Para hareketleri için bazı ülkeler şirket kurmanızı isteyebilir. Bu da oldukça karmaşık bir süreç olacaktır.
Türkiye ve Orta Doğu’da en büyük elektronik markalarından bir tanesinin Ana Bayisi olduk. Ayrıca dünya genelinde de 37 bayiliğimiz bulunmaktadır. Yakın bir süreçte Türkiye ve Orta Doğu’da ana bayiliğimizle alt bayilikler vermeye başlıyoruz. Yazdığım reklam yazılımımla da Türkiye’de büyük markalara reklam desteği vermeye devam ediyoruz. Sizlerde bu ayrıcalıklı Amazon satış sürecine girmek için bizimle iletişime geçebilir, otomasyon ve reklam hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.